Aaltje Vincent met tips over LinkedIn
Op 12 april nam Aaltje Vincent ons met veel energie mee in LinkedIn en vooral in wat het doet voor je netwerk, je ‘naam en faam’ en voor het bijhouden van je vak. Dit keer was KLIMMR te gast bij Provides. Sinds eind vorig jaar zetelt Provides in een prachtig stadskantoor in IJsselstein en werkt daardoor nog nauwer samen met de gemeente.
Ons LinkedIn-Event vond plaats in het Fulcotheater. Directeur-bestuurder Henny van den Heiligenberg opende het Event met veel enthousiasme.
Tips
Dit waren Aaltje’s belangrijkste tips:
- Je kunt nu 300 woorden gebruiken in je samenvatting in plaats van 200 woorden. Benut die 100 extra woorden door te vertellen wie je bent, wat je doet, waar je goed in bent.
- Gebruik foto’s in je samenvatting. Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden.
- Ook emoji doen het goed. Misschien lijkt het op het eerste gezicht kinderachtig maar het werkt.
- Gebruik cijfers in je samenvatting. Het maakt uit of je voor 10 of voor 1.000 klanten of bewoners werkt. Het maakt uit of je klanten of bewoners je met een 6 of een 9 waarderen.
- Vraag om aanbevelingen van je (vorige) werkgevers of iemand die graag met je werkt(e). Dat maakt je profiel aantrekkelijker en je laat meer van jezelf zien.
- Laat zien wie je bent, wat je kunt, wie je kent.
Natuurlijk vertelde Aaltje nog veel meer. Ze deelde haar uitgebreide PowerPoint met alle aanwezigen. Let op hun profielen, daar wordt aan gewerkt!
Tot slot was er een borrel in Provides’ nieuwe ruimte, vol trots liet hrm’er Paula Sangers de kantoortuin, stilteplekken en overlegplekken zien.