DE WONINGCORPORATIE: HIER GEBEURT HET
In september vorig jaar gaven we het startschot voor onze arbeidsmarktcampagne. Sindsdien is er veel gebeurd. Na drie maanden campagne voeren zijn we overgestapt naar een nieuw bureau: van Arthur en Brent naar bureau Gedachtegoed. Dat ging niet zonder hobbels, maar het bracht ook een frisse blik en nieuwe ideeën met zich mee.
De campagne krijgt na de zomer een nieuwe energie: minder van hetzelfde, meer kleur en een nieuwe pay-off die alles zegt: De Woningcorporatie. Hier gebeurt het. We lanceren tien verschillende concepten die je de komende tijd gaat tegenkomen op Instagram, LinkedIn, Facebook, Google Ads en YouTube.
Dit is alvast een sneak-preview van de nieuwe look van de campagne.

Impact maken, elke dag opnieuw
Zie je een campagne-uiting voorbij komen? Deel ‘m gerust in je netwerk. Zo laten we samen zien dat woningcorporaties het hart vormen van de oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen – van de wooncrisis tot de energietransitie en leefbare buurten. Werken bij een woningcorporatie is méér dan een baan. Het is impact maken, elke dag opnieuw.
Wat kun je verwachten?
Hieronder vind je de tien campagne-ideeën waarmee we aan de slag gaan:
1. Switch voor impact – een korte animatie roept mensen op om hun ‘veilige’ baan te verruilen voor werk dat er écht toe doet.
2. Van vooroordeel naar voordeel – medewerkers vertellen in korte video’s hoe veelzijdig en betekenisvol hun werk is.
3. Voor hetzelfde geld – een uitnodiging aan mensen om niet weg te kijken, maar juist actief mee te doen aan maatschappelijke oplossingen.
4. Meer waar voor je geld – oproep aan vakmensen: zet je vaardigheden in voor een baan met betekenis.
5. We zijn een match – een speelse ‘match-test’ die laat zien dat jouw talent past bij een woningcorporatie.
6. Bovenop het nieuws – inhaken op actuele onderwerpen en laten zien dat corporaties daadkrachtig aan de slag zijn.
7. WOCO Binnenkijkers – een dagje meelopen? Graag! Stage voor een dag – en misschien wel meer.
8. Werkdag van je leven – solliciteer op een vacature voor één dag, van onboarding tot borrel.
9. Op heterdaad – stop met uitstellen. Wanneer ga jij impact maken? Met stickers, kaartjes en scherpe posts mensen confronteren met uitstelgedrag.
10. Weleens gehoord van WOCO? – Een podcast-playlist van korte interviews over werken bij een corporatie. Te beluisteren via QR-codes op stations en bushokjes.
En verder…
Op 18 september praten we HR- en communicatieadviseurs bij over de campagne. Dan doen we ook een oproep aan corporaties om mee te doen: als filmlocatie, voor interviews, meeloopdagen of nieuwsitems.



